Jump to content
АнимеФорум

Deus Ex


camperovich

Recommended Posts

Кто помимо меня гамился, что думаем об игре? По мне - так мегашедевр, а вот вторая часть - полнейшее надругательство (попса слишком мягко).

 

Вот я что думаю : переодеть бы её в движок Сорс от второй халвы, и появилось бы второе дыхание.. (есть такое понятие - репринтное издание).

Edited by camperovich (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Да - DX это просто сверх шедевр, прошел его 3 раза со всеми концовками, просто слов небыло насколько игра была шедевральна, молился на DX2 как на ману небесную, но уже по первым скринам все это смотрелось подозрительно, и худшие опасения подтвердились, из шедевра десятилетия сделали какое-то убого кастрированное подобие оригинального DX - вторая часть могла бы смело отхватить 'разочарование года' имхо...
Link to comment
Share on other sites

Strange

Потому, что затачивалась под поганую консоль, представь себе, еслиб Фар Край под приставку делали, вместо шедевра получили бы полное д.. . ;) "Уоррен Спектор, выпей йаду!"

 

Плюс ещё учли нытьё пендосов, что игра слишком сложная и длинная, по мне так короткая и сверхлёгкая - прошёл восемь раз на всех четырех уровнях сложности.

 

На мой взгляд версия 1.112fm самая ацтойная - там столько повырезали, короче, гамьтесь в самые ранние, хоть и глюковатые.

Link to comment
Share on other sites

Игра во истину великая.

Дентоны РУЛЯТ!

У меня вобще складывается что раньше игры делали более добросовестно.

Мне очень понравилось что к каждой проблеме можно подойти по разному.

Игра жутко нелинейная и это её жирный +

За оригинальность тоже жирнейший +

Правдо не все оценили или захотеои оценить её

ссылаясь на её возрост и д.т. и т.п.

Скожу честно кто не играл Deus EX нивидел киберпанк вобще!

Link to comment
Share on other sites

DeusEX стала для меня нарицательным *_*

Очень немногие игры производили столь же сильные впечатления, после деуса и пошла любовь в киберпанку (так же, как к пост-апокалипсису после Фоллаут). Очень долгое время переговаривался с другом по самодельной сетке под ником Пол Дентон, его, соответственно, звал JC ^_^

 

О второй части даже не слышал, да и не особенно об этом жалею ^__^

Link to comment
Share on other sites

обожаю Deus Ex Machine!!! чуть ли не самая любимая игра... где ещё мона по Гонконгу побродить? :)

а вот вторую часть комп не потянул, поэтому я даже не знаю, чё она из себя представляет

Link to comment
Share on other sites

меня разочаровало прочитанное :)

Differences from the original Deus Ex

Character development has been simplified significantly in Invisible War. Players no longer earn "skill points" from completing objectives for upgrading their character's abilities. Instead, the player character starts without any limits to his or her normal abilities (such as aiming, proficiency with items, etc.) All upgrades are achieved through acquiring biomods that give the player character special powers (such as increased strength, invisibility, or the ability to control robots) but cost energy to use.

Combat is also more action-oriented than in the original Deus Ex. Weapons no longer have a varying reticle to simulate weapon inexperience or inaccuracy while moving — a player simply needs to point and shoot. Both the player and enemy characters can withstand more damage than in the previous game, making player death less common. Enemies are more manueverable than those in the original game (capable of side-stepping, rolling, and running behind cover), but compared to other first-person shooters released at the time, the AI is slower, less responsive, and inefficient at navigating the game environment.

Instead of different weapon types for each gun, all weapons draw from the player's reserve of "Universal Ammo". Each gun uses a different amount of Universal Ammo per shot, with weak weapons such as the pistol using very little ammo, and strong weapons such as the rocket launcher using large amounts of ammo. The drawback of this system is that, once a player runs out of ammo, none of the weapons are usable. At most, the player can only carry enough ammo to kill about a dozen people before running out. This tends to discourage players from heavy participation in combat.

Biomods function similarly to the nano-augmentations of the original Deus Ex. The major difference is that they are not permanent, and can be swapped for a different biomod if the situation requires it. Some biomods, such as the ability to hack computers, replace abilities that are acquired in Deus Ex through use of skill points.

Damage is no longer modular. Instead of having separate health for the player's head, torso, and appendages, the player has a common pool of 130 hit points. Similarly, enemies sustain the same amount of damage regardless of where they are injured. For many weapons, headshots do not do extra damage (the only weapons that do still cause headshots are the pistol and the sniper rifle). Headshots no longer instantly kill an unarmored enemy, it usually takes 3 or 4 headshots with a pistol (in contrast to Deus Ex, where one shot with a pistol is sufficient). Besides being unrealistic, this also causes the player to run out of ammo much more quickly.

The inventory system has been simplified. In the original Deus Ex, objects take up different amounts of space in the player's inventory. In Invisible War, object size is irrelevant, with the player being able to carry 10 different objects (such as weapons, keys, or healing items) at any one time.

The game no longer records the player's conversations with NPCs.

The player can no longer access character's computers and read their emails to learn more about the story. Books and newspapers in the game world are still readable.

Levels are significantly smaller, not just in raw size, but also in terms of the numbers of different rooms and pathways they contain. This limits the amount of enemies and other NPCs in each level.

There are no longer "Lord British"-like invincible characters who won't die. All characters in the game world, including those with important dialogue, can be shot at and killed. This affects the storyline and potential plot options in some cases.

нет скиллпоинтов.. чё за херня? нет, патронов для каждого оружия - бред...

аццтой

не буду играть нах!

Link to comment
Share on other sites

Возможно, я поиграл в нее в нужное время, но игра понравилась.

Несколько путей прохождения, наверное, лучшая черта. Ну, и атмосфера, конечно. Стелс, опять же.

Замечательная вещь.

Link to comment
Share on other sites

Deus Ex - просто шик. Такого, наверное, уже больше никогда не сделают. Нелинейка это всего лишь малая часть огромных преимуществ игры (графика для своего времени "ок"). Жалею, что не уделил когда то должного времени ей. Но в ближайшее время собираюсь перепройти.

Музыка кстати понравилась. ;)

Link to comment
Share on other sites

мне игра очень понравилась жаль я тока до конца её пройти несмог

тока мне кажется что вроде как она всёж линейная и нелинейности там мало

 

Эт по чему не смог - комп накрылся?, она ж до ужаса лёгкая, надо лишь понять как играть.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

У меня на мобилке стоит выдернутая мелодия из игрули. Та что в ГонКонге звучит в самом начале, када из лифта вылазишь =))

 

ЗЫ Игра - шедевр, без вопросов. 2-я часть - полный аЦтой...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information