Перейти к содержанию
Обновление форума

Рекомендуемые сообщения

  • 1 месяц спустя...
  • Ответов 1 тыс
  • Просмотры 379 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Популярные посты

  • Являясь не только анимешником, но и геймером, я большой любитель визуальных новелл. Видя их достаточно простое в большинстве случаев исполнение, я давно задумывался о возможности создания новелл своим

  • Рен'пи ожидал конец строки, а обнаружил двоеточие... (должно быть просто <jump dush>) Двоеточие ставится в конце первой строки блока - оно показывает, что последующие строки этого блока должны и

  • Что ж, не думаю что это хорошо браться с середины, но надо же хоть как то начинать)) К концку недели ждите первый перевод... наверно по порядку, так что - ATL. Может кому пример подам ^_^   Кому инте

Изображения в теме

  • 4 недели спустя...
Опубликовано
comment_2130223

Воть круть, как я удачно залител сюда.

Искал движок и даже не ожидал что найду на русском.

Респк вам!

Большой фанатик интерактивок в них играть тоже самое что читать Рисованные Романы только тут еще разветвление и несколько концовок может быть.

Вот все думаю создавать сайт посвященный интерактивным новеллам или нет.

  • 3 недели спустя...
Опубликовано
  • Автор
comment_2142635

Ren'Py 6.6.3 ап!

Брать, как обычно, с Русской Странички: http://www.renpy.org/wiki/renpy/rus

 

Извинение за столь длительный перерыв -- отдыхал вдали от цивилизации.

Опубликовано
comment_2143581
000, Чем принципиально различаются версии 6.6.1 и 6.6.3? Есть ли смысл бросать первую и переходить на третью, или пока незачем?
Опубликовано
  • Автор
comment_2143830
Чем принципиально различаются версии 6.6.1 и 6.6.3? Есть ли смысл бросать первую и переходить на третью, или пока незачем?

Багфиксы, обновление ядра...

Новые планы и возможности.

Полный списиок:

Спойлер
The new layout.imagemap_main_menu function makes it easy to use imagemaps to define the main menu.

The new {s} text tag causes text to be struck-through. The new {=style_name} text tag cause text to be rendered in the given style (for example, {=foo}text{/=foo} causes text to be rendered in the foo style.

The config.main_menu and config.game_menu variables can now optionally take 4- and 5-component tuples, respectively. In both cases, the new last component is a python expression that must be true for the button to be shown.

The config.after_load_transition variable can be used to specify a transition that occurs after a game has been loaded.

Calling renpy.restart_interaction will no longer cause ongoing transitions to be terminated.

The new config.hyperlink_styler variable allows the style of hyperlinks to be changed based on the argument to the hyperlink.

Now, the nvl_window style also gets indexed by "rollback" when in rollback is occuring.

The JPEG library has been recompiled with optimization enabled, which should allow for somewhat faster image loading.

Fixed a series of issues that made _window_during_transitions interact poorly with click-to-continue.

Fixed windows font-scanning code. Updated to the pygame 1.8 version of the unix font-scanning code, which actually stands a chance of working on a modern Linux system.

Fixed a crash when right-clicking at a yes/no screen, and a crash when using NVL-mode and jump.

The use of tab to toggle skipping is now disabled while inside the game and main menus.

Pressing control will no longer cause transitions to end when config.allow_skipping is False.

 

Ren'Py will now error out quicker if you give it None when it's expecting a displayable. This makes it more likely the correct line will be reported when a problem occurs.

Added a new remote-control mode, that allows Ren'Py to be commanded to perform a number of things, by sending the appropriate command to stdin. This is useful for editor integration, as it allows for warping to an appropriate line.

Music and sound-effects are now stopped when returning to the main menu, save for channel 7. The music on channel 7 is only stopped if it is not the same as the config.main_menu_music, otherwise, it is allowed to continue playing.

Allow a thumbnail to be used with classic load-save.

The {w=<pause>} text tag now compensates for slow text, and will only begin the pause once all text has been displayed.

Lint will no longer produce an error when encountering a user-defined text tag of the form: {/=style}.

Change renpy.Displayable so that subclasses of it participate in rollback.

Fixed two bugs that could cause incorrect saving in the presence of empty lists and dictionaries.

Fixed a bug that could cause crashing due to non-integer blitting of renders.

Fixed a bug that could cause crashing under certain combinations of layouts and transitions.

 

Конечно, можно продолжать пользоваться устаревшей версией, но зачем, если переход требует только переноса папки с разрабатываемой игрой в директорию Ren'Py 6.6.3?

  • 1 месяц спустя...
Опубликовано
  • Автор
comment_2167194

Slowpoke is sooo sloooow (это я про себя).

В любом случае, вышла локализованная версия 6.7.1. Скачать можно как обычно, с Русской Странички.

Основные изменения:

Возможность задавать движения по сплайнам

Возможность изменить внешний вид всех частей игрового интерфейса с помощью имейджмапов (новые планы)

Поставляемый с Ren'Py редактор заменён. Теперь это Jedit (будьте готовы, что может потребоваться обновление Java)

Если установлена нововведённая переменная config.save_directory, Ren'Py будет располагать сохранёнки и долговременные в домашнюю директорию пользователя

  • Windows: %APPDATA%/RenPy/<save_directory>
  • Mac OS X: ~/Library/RenPy/<save_directory>
  • Linux/Other: ~/.renpy/<save_directory>

Новые проекты будут иметь config.save_directory, установленную согласно имени проекта.

Возможность менять заголовок окна ВН по ходу игры.

Возможность рисовать линии, многогранники, эллипсы и прочие

И так далее

Спойлер
The launcher has gained an option that allows the user to easily delete a game's persistent data.

A new variable, nvl_variant, allows one to change the styles used by nvl-mode. For example, if nvl_variant is set to "foo", then style.nvl_window["foo"] will be used instead of style.nvl_window.

The renpy.full_restart function now takes an argument that lets one specify the label that will be restarted to. By calling renpy.full_restart(label="start"), one can start a new game.

Software-drawn mouse cursors are now hidden when the mouse leaves the window. Previously, the mouse cursor would be kept around in the same place until the mouse re-entered the window.

The \ character is now the universal quote character. One can use \% to prevent % from performing interpolation, and \{ to prevent { from starting a text tag.

Using stdin for the remote control didn't work on Windows, and could lead to errors in some cases. Instead, the remote control mode now uses a file, which gets deleted after processing the command.

Improved the numerical stability of interpolation. This fixes a problem where moves could wiggle from side to side for no good reason.

The archiver will now cowardly refuse to archive .ttf files. This is because reading those files out of an archive will crash on windows.

The new config.clear_layers variable allows layers to be cleared out when entering the game and main menus.

Fixed style inheritance, which in some cases wouldn't pick up the style inherited from.

Fixed a bug that made image prediction fail when a hide statement was encountered.

Fixed a bug that prevented im.AlphaMask and ImageDissolve from working with some images. Also improved the quality of im.AlphaMask, which was incorrectly blending fractional alphas with black.

Fixed a bug where style inheritance did not work properly.

Fixed a bug where the launcher could choke when launching non-English gamedirs.

Fixed a bug that prevented the style inspector from working on animated screens.

The Macintosh application is now universal, including both i386 and ppc binaries. This means it should run faster on newer Intel systems.

Ren'Py will now use Launch Services to report errors that occur on the Macintosh.

User-defined displayables can now use a canvas to draw lines, polygons, arcs, and ellipses on the screen.

The new _window_subtitle variable allows a portion of the window caption to be varied depending on the game circumstances. The new config.menu_window_subtitle variable controls the value of _window_subtitle when in a menu.

Image preloading now takes place in a separate thread. This allows image loading to proceed even while animations are playing on the screen.

A new button in the launcher now provides easy access to the local copy of the Ren'Py documentation.

The definitions of config.editor and config.editor_transient have been changed. While it's simplified, older values may no longer work. Please read the documentation for details of the new syntax.

Ren'Py now limits the framerate to 60 frames per second, which should improve smoothness on fast enough machines.

Ren'Py now scans the game directory for all .rpa files, and adds them to config.archives automatically. In addition, the archiver tool now prompts for the name of archives, and uses filename patterns to decide what to archive. This makes it easier to break the files up into multiple archives, in a single game.

The new renpy.copy_images function copies images with one prefix to a second prefix.

The launcher will no longer include directories beginning with a dot (like .svn and .bzr) when copying the template directory to create a new project.

This version includes a refresh of the character art included with "The Question". The new art is by Deji, and the full-color version of the art is available from http://wiki.renai.us/.

Опубликовано
  • Автор
comment_2167198

Slowpoke is sooo sloooow (это я про себя).

В любом случае, вышла локализованная версия 6.7.1. Скачать можно как обычно, с Русской Странички.

Основные изменения:

Возможность задавать движения по сплайнам

Возможность изменить внешний вид всех частей игрового интерфейса с помощью имейджмапов (новые планы)

Поставляемый с Ren'Py редактор заменён. Теперь это Jedit (будьте готовы, что может потребоваться обновление Java)

Если установлена нововведённая переменная config.save_directory, Ren'Py будет располагать сохранёнки и долговременные в домашнюю директорию пользователя

  • Windows: %APPDATA%/RenPy/<save_directory>
  • Mac OS X: ~/Library/RenPy/<save_directory>
  • Linux/Other: ~/.renpy/<save_directory>

Новые проекты будут иметь config.save_directory, установленную согласно имени проекта.

Возможность менять заголовок окна ВН по ходу игры.

Возможность рисовать линии, многогранники, эллипсы и прочие

И так далее

Спойлер
The launcher has gained an option that allows the user to easily delete a game's persistent data.

A new variable, nvl_variant, allows one to change the styles used by nvl-mode. For example, if nvl_variant is set to "foo", then style.nvl_window["foo"] will be used instead of style.nvl_window.

The renpy.full_restart function now takes an argument that lets one specify the label that will be restarted to. By calling renpy.full_restart(label="start"), one can start a new game.

Software-drawn mouse cursors are now hidden when the mouse leaves the window. Previously, the mouse cursor would be kept around in the same place until the mouse re-entered the window.

The \ character is now the universal quote character. One can use \% to prevent % from performing interpolation, and \{ to prevent { from starting a text tag.

Using stdin for the remote control didn't work on Windows, and could lead to errors in some cases. Instead, the remote control mode now uses a file, which gets deleted after processing the command.

Improved the numerical stability of interpolation. This fixes a problem where moves could wiggle from side to side for no good reason.

The archiver will now cowardly refuse to archive .ttf files. This is because reading those files out of an archive will crash on windows.

The new config.clear_layers variable allows layers to be cleared out when entering the game and main menus.

Fixed style inheritance, which in some cases wouldn't pick up the style inherited from.

Fixed a bug that made image prediction fail when a hide statement was encountered.

Fixed a bug that prevented im.AlphaMask and ImageDissolve from working with some images. Also improved the quality of im.AlphaMask, which was incorrectly blending fractional alphas with black.

Fixed a bug where style inheritance did not work properly.

Fixed a bug where the launcher could choke when launching non-English gamedirs.

Fixed a bug that prevented the style inspector from working on animated screens.

The Macintosh application is now universal, including both i386 and ppc binaries. This means it should run faster on newer Intel systems.

Ren'Py will now use Launch Services to report errors that occur on the Macintosh.

User-defined displayables can now use a canvas to draw lines, polygons, arcs, and ellipses on the screen.

The new _window_subtitle variable allows a portion of the window caption to be varied depending on the game circumstances. The new config.menu_window_subtitle variable controls the value of _window_subtitle when in a menu.

Image preloading now takes place in a separate thread. This allows image loading to proceed even while animations are playing on the screen.

A new button in the launcher now provides easy access to the local copy of the Ren'Py documentation.

The definitions of config.editor and config.editor_transient have been changed. While it's simplified, older values may no longer work. Please read the documentation for details of the new syntax.

Ren'Py now limits the framerate to 60 frames per second, which should improve smoothness on fast enough machines.

Ren'Py now scans the game directory for all .rpa files, and adds them to config.archives automatically. In addition, the archiver tool now prompts for the name of archives, and uses filename patterns to decide what to archive. This makes it easier to break the files up into multiple archives, in a single game.

The new renpy.copy_images function copies images with one prefix to a second prefix.

The launcher will no longer include directories beginning with a dot (like .svn and .bzr) when copying the template directory to create a new project.

This version includes a refresh of the character art included with "The Question". The new art is by Deji, and the full-color version of the art is available from http://wiki.renai.us/.

Опубликовано
comment_2170697

post-110790-1223823256_thumb.jpg

я тут решила выложить картинку - буду использовать её в своей пробной ВН.

а вот интересно, та студия, что наваяла "Красный космос", "Манускрипт мёртвых" и щас делает ВН"Евгений Онегин" - они на каком-то другом движке работают?

Опубликовано
  • Автор
comment_2170803

А у вас, сударыня, есть стиль...

Удачи с воплощением.

(В одиночку весь проект, или команда собралась? (просто интересно))

 

а вот интересно, та студия, что наваяла "Красный космос", "Манускрипт мёртвых" и щас делает ВН"Евгений Онегин" - они на каком-то другом движке работают?
У них самопал. Потому и такой жуткий.
Опубликовано
comment_2171267

спасибо :) стиль у меня этакий небрежно-анимешный а иногда и а-ля Модильяни ;)

я "одинокий стрелок" - сама всё творю. пока моя ВН очень проста - линейная, без сюжетных веток; на сложное пока боюсь замахиваться, вдруг с программированием не справлюсь. потом нарисую буклетики, запишу на дисочки - и буду друзьям раздавать - красота!

Опубликовано
  • Автор
comment_2171565
вдруг с программированием не справлюсь.
Ну, чтобы не справится с программированием простых веток в Ren'Py, надо быть чрезвычайно одарённой личностью...

Но, повторюсь, если потребуется в этом вопросе какая-либо помощь, можно смело обращаться ко мне.

Опубликовано
comment_2171769
Но, повторюсь, если потребуется в этом вопросе какая-либо помощь, можно смело обращаться ко мне.

Хо-хо, а можно я тоже напрошусь на помощь? Не конкретно сейчас, а вообще, если непонятки возникнут?

Опубликовано
  • Автор
comment_2171796
Хо-хо, а можно я тоже напрошусь на помощь?
В смысле, помогать кому-бы-то-ни-было с их вопросами? Или получать помощь по каким-либо вопросам?

В любом случае, пожалуйста. Буду рад.

Опубликовано
comment_2172418
а я сёдни напрограммировала сюжетное ответвление :)) хотя я такой гуманитарий, что со скрипом мне это вся эта логика программирования даётся :) но всё равно оч весело.
Опубликовано
comment_2172423
В смысле, помогать кому-бы-то-ни-было с их вопросами? Или получать помощь по каким-либо вопросам?

Второе.

В любом случае, пожалуйста. Буду рад.

Ну и ладушки. ))

Опубликовано
  • Автор
comment_2172487

Кстати, давно хотел спросить (у всех), что в моём мануале (на страничке) стоит улучшить. По-моему, он несколько сумбурный вышел...

 

Настья, поздравляю. Ещё на шаг ближе к релизу? ^_~

Опубликовано
comment_2172897

000

С чем может быть связана проблема не открытия редактора скриптов в локализованной так и в оригинальной версии программы?

Опубликовано
  • Автор
comment_2173052
С чем может быть связана проблема не открытия редактора скриптов в локализованной так и в оригинальной версии программы?
Версия -- 6.7.1?

Тогда, с тем, что нужно Яву обновить. Новый редактор -- Jedit -- требует свежей версии Явы.

(Честно говоря, если в следующей версии автор сделает простую систему возврата старого редактора, е его интегрирую в локализацию)

Изменено пользователем Гость (смотреть историю редактирования)

  • 2 недели спустя...

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.